یا لَیتَنی کُنتُ تراباً | وبلاگ یک دانشجوی انقلابیـــ

۱۷ مطلب در دی ۱۳۹۳ ثبت شده است

دانلود خلاصه کتاب جریان شناسی سیاسی در ایران | علی دارابی

وجود جریان های سیاسی مختلف در کشور که گاه سابقه آنها حتی به سال های پیش از انقلاب باز می گردد، صحنه سیاسی کشور را تا حدودی پیچیده می سازد. بی شک شناخت جریانات سیاسی امروز کشور، بدون شناخت تاریخچه و اساسنامه و اصولی که بدان خود را ملتزم می کنند، امکان پذیر نیست. مشخص شدن وزن هریک از جریانات و احزاب در کشور نیز نیازمند شناخت دقیق این احزاب و سابقه و تأثیرگذاری آنها در کشور است.

جریان شناسی سیاسی-دارابی


یکی از اهداف خلاصه این کتاب،شناساندن و تبیین جریان های سیاسی ایران از دهه ۲۰ تا امروز است. برای این امر، این نوشته در ۳ فصل تقدیم می گردد.
  • فصل اول به کلیات پرداخته شده
  • فصل دوم به تبیین جریان های سیاسی پیش از پیروزی انقلاب می پردازد
  • و فصل سوم به تبیین جریان های سیاسی اسلام گرا 
در جمهوری اسلامی پرداخته شده است.
کتاب جریان شناسی سیاسی در ایران، علی دارابی، تهران، انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
دانلود خلاصه در 27 صفحه
۳۰ دی ۹۳ ، ۱۳:۲۴ ۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
دانشجوی انقلابیـــ

طرح براندازی نرم نظام به دست «شیعه‌های لندنی»!!

«جفری هالورسون» نظریه پرداز و پروفسور دانشگاه آریزونای امریکا، پس از فتنه 88 با انتشار مقاله ای (که در سایت مرکز مطالعات استراتژیک دانشگاه آریزونا منتشر شد) تصریح نمود که دیگر راهکارهای نظامی برای مقابله با حکومت ایران چندان کارآیی نداشته و جبهه غرب و استکبار باید تغییر تاکتیک داده و «براندازی نرم» را در دستور کار خویش قرار دهد.

هالورسون در این مقاله، استراتژی پیشنهادی خود را اینگونه مطرح می کند که ما برای موفقیت در مقابل نظام و حکومت ایران، باید از ماجرای کربلا به نفع خویش بهره برداری کنیم؛ بدین صورت که از تمام امکانات خویش برای «یزید» معرفی کردن «حکومت ایران» استفاده نماییم. اما نکتۀ جالب توجه در اینجاست که او «جریان شیرازی ها» را بعنوان بهترین کاراکتر برای ایفا نمودن نقش طرفداران امام حسین و مقابله با یزید ساختگی یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی معرفی می کند!

این نظریه پرداز، برای اثبات مناسب بودن این نقش برای جریان شیرازی ها، دلایل متعددی عنوان می کند؛ از جمله: سید بودن رهبر این جریان، اهل کربلا بودن اکثر طرفداران این طیف، منتقد بودن آنها نسبت به نظام ایران، منتسب دانستن رهبر این جریان به عنوان «امام شیرازی» و اینکه شایعۀ کشته شدن او بوسیله سم و بدست حکومت ایران، بهترین دستاویزی است که ایفای نقش لشکر اولیاء را در این سناریوی مخوف برای این طیف مناسب جلوه می نماید.

نکتۀ پایانی این مقاله، پیشنهاد به وزارت امور خارجه امریکا برای کمک به این جریان با انجام برخی فعالیتها مخصوصاً در میان دانشجویان دانشگاهها و نیز بوسیله وسائل ارتباط جمعی از جمله شبکه های ماهواره ای، اینترنت و سایتهای خبری در جهت ترویج افکار این جریان می باشد.

اکنون پس از 4 سال از انتشار این مقاله، با رشد قارچ گونه شبکه های ماهواره ای وابسته به جریان شیرازی ها و همچنین تحرکات مرجع تقلید خودخواندة این جریان در تحریک جوانان علیه نظام، بازخوانی متن کامل این مقاله که توسط خادمین «واحد سایبری هیئت محبین اهل بیت (علیهم السلام)» ترجمه و تنظیم شده است، خالی از لطف نیست:

لینک ترجمه  مقاله

لینک دانلود متن اصلی مقاله به زبان انگلیسی


 

 

 

۲۹ دی ۹۳ ، ۱۵:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانشجوی انقلابیـــ

تاثیرات لقمه حرام!

بسم الله
و اما بعد...
هدفم از گذاشتن این پست چیه؟
نمیشه جامعه ای ادعای اسلامی بودن رو داشته باشه ولی ساز و کار رایج "حرام خوری" ! توی اون جامعه باشه.
انتظار بجائی نیست که مال حرام و حرام خوری در جامعه ای رواج داشته باشه و انتظار عمل به احکام الهی و هم چنین نتیجه دهی کارهای فرهنگی رو داشته باشیم ...
به قول علامه حکیمی حفظه الله تعالی:
بعضی اوقات ما به قدری بر روی معلول ها تاکید و بحث می کنیم که از علت ها باز می مانیم!

لُب مطلب:
برای رفع مشکل باید علت العلل مشکلات رو رفع کرد.
نظام بانکداری ما اسلامی نیست و قول علامه جوادی حفظه الله ، 80 درصد! مردم آلوده به ربا هستند!! و این یعنی فاجعه...



مال حرام رشد و برکتی نخواهد داشت

درباره‌ی مال حرام در حدیثی داریم که « إِنَّ الْحَرَامَ لَا یَنْمی وَ إِنْ نَمَى لَا یُبَارَکُ لَهُ فِیهِ ؛ مال حرام رشد نمی کند و زیاد نمی شود و اگر هم رشد کند ، برکت  نخواهد داشت. » 1

 

لقمه ی حرام ، حرف های امام معصوم را بی اثر می کند

امام حسین پیش از ظهر عاشورا در کربلا صحبت‌های زیادی کرد ولی هیچ کدام اثر نمی ‌کرد. در آخر حضرت فرمودند: « فَقَدْ مُلِئَتْ بُطُونُکُمْ مِنَ الْحَرَامِ ؛ چون شکم‌های شما از حرام پرشده است ، حرف‌های من در شما اثر نمی گذارد.»2

 

لقمه ، در نسل آدمی تأثیر دارد

« کَسْبُ الْحَرَامِ یَبِینُ فِی الذُّرِّیَّةِ ؛ مال حرام در فرزندان آشکار می شود و روی آن‌ها اثر می ‌گذارد.»3

 

عبادت همراه مال حرام ، اثری ندارد

پیامبر(ص) فرمودند: « الْعِبَادَةُ مَعَ أَکْلِ الْحَرَامِ کَالْبِنَاءِ علَى الْمَاء ؛ کسی که مال حرام می خورد و عبادت هم می کند، مثل کسی است که روی آب ، ساختمان می سازد. »4

امام صادق فرمودند: « تَرْکُ لُقْمَةِ حَرَامٍ أَحَبُّ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى مِنْ صَلَاةِ أَلْفَیْ رَکْعَةٍ تَطَوُّعاً ؛ ترک لقمه‌ی حرام، نزد خدا بهتر از خواندن هزار رکعت نماز مستحبی است.»5

 

روزی هرکس ، حلال مقدّر می شود

«إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى قَسَمَ الْأَرْزَاقَ بَیْنَ خَلْقِهِ حَلَالًا وَ لَمْ یَقْسِمْهَا حَرَاماً فَمَنِ اتَّقَى اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ صَبَرَ أَتَاهُ اللَّهُ بِرِزْقِهِ مِنْ حِلِّهِ وَ مَنْ هَتَکَ حِجَابَ السِّتْرِ وَ عَجَّلَ فَأَخَذَهُ مِنْ غَیْرِ حِلِّهِ قُصَّ بِهِ مِنْ رِزْقِهِ الْحَلَالِ وَ حُوسِبَ عَلَیْهِ یَوْمَ الْقِیَامَةِ ؛ خداوند عزیز و با عظمت خلایق را آفرید و روزی آن‌ها را نیز به صورت حلال برای آنها قرار داد. پس اگر کسی چیزی از حرام مصرف کند به همان میزان از حلال محروم می‌شود و در قیامت نیز مورد ملامت خداوند قرار خواهد گرفت.»6

 

ادامه مطلب...
۲۶ دی ۹۳ ، ۱۴:۰۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
دانشجوی انقلابیـــ

تقدیم به چمـــــران


1.می گویند : ضعیف الجثه بود، برخلاف ظاهرش، برخلاف کارها و فعالیتهایش .

2.دوستش در درس ریاضی رد شده بود ؛ زار زار گریه می کرد.

3. شب بود وسرما . فقیری را دید،چیزی نداشت که به او بدهد، نمی توانست اورا به خانه ببرد. تا صبح با او توی سرما لرزید.

4.ریاضی درس می داد ؛ زیر چراغ برق ، کنار میدان .

 5.از همان جوانی فعال بود: برای ملی شدن صنعت نفت طومار درست می کرد،درحادثه 16 آذر حضور داشت، وقتی پانزده خرداد شد ، مبارزه مسلحانه را به کار پارلمانی ترجیح داد .

6.استاد گفت :«کراوات !». نَزَد. دو نمره کم کرد . شد هجده ، بالاترین نمره کلاس .

ادامه مطلب...
۲۶ دی ۹۳ ، ۱۱:۰۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
دانشجوی انقلابیـــ

جزوه: تقابل سه گفتمان در اداره کشور | استاد میرباقری

هر گاه چالش بین انقلاب و جریان تجدد، تبدیل به چالش طرفداران مدرنیته اسلامی و سکولاریست‌ها بشود، سکولاریست‌ها برنده خواهند شد ولی اگر چالش را به نقطه اصلی خودش برگردانید و یک طرف منادیان تمدن اسلامی باشند و شعار عدالت اسلامی و تمدن اسلامی سر بدهند، این طرف برنده خواهد بود.

مدیریت کلان کشور موضوع همیشگی و پر چالشی است که افراد و گروه‌های مختلف، با نظرات گوناگون به ارائه راهکار در آن می پردازند؛ افرادی که داعیه‌ی اسلام دارند و خود را از دلسوزان نظام معرفی می کنند، در عین حال تفاوت‌های بسیار زیادی در راهکارهایشان دیده می شود. قطعاً قسمت عمده‌ای از این تفاوت‌ها ریشه در نگاه به اسلام و کارکردهای دین دارد.

جزوه پیش رو چکیده‌ای فرآوری شده از کتاب «کالبد شکافی فرهنگی فتنه ۸۸» از حجه الاسلام محمد مهدی میرباقری (رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم) است. ایشان با اشاره به قرائت های مختلف از اسلام به بررسی مؤلفه‌های هر یک از گفتمان ها می پردازند و با بیان نقاط اشتراک و افتراق آنها، نگاه روشنی از جریان های موجود برای اداره کشور ارائه می کنند.

استاد میرباقری

دریافت جزوه
توضیحات: استاد حجت الاسلام و المسلمین میرباقری

در ادامه بخش‌هایی از این جزوه را می‌توانید مطالعه کنید. 

ادامه مطلب...
۲۳ دی ۹۳ ، ۲۱:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانشجوی انقلابیـــ

پست ثابت | خبرنامه وبلاگــ

بسم الله الرحمن الرحیم:

برای دریافت جدیدترین مطالب در ایمیل خود روی لینک زیر کلیک کنید:

  • 1- آدرس ایمیل خود را وارد کنید
  • 2- کد امنیتی را وارد کنید
  • 3- دکمه Complete رو فشار دهید
  • 4- حالا با رفتن به ایمیل خود و کلیک بر روی لینک فعال سازی ، 

ازین پس مطالب وبلاگ رو توی ایمیلتون دریافت کنید

لینک عضویت در خبرنامه

یا علی مدد


۲۱ دی ۹۳ ، ۱۳:۵۷ ۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانشجوی انقلابیـــ

دانلود کتاب دغدغه‌های فرهنگی + خلاصه

«عزیزان من فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است. چراکه فرهنگ به معنای هوایی است که ما تنفس می کنیم.

اگر این هوا تمیز باشد آثاری دارد و اگر کثیف باشد آثار دیگری دارد. فرهنگ یک کشور مانند هواست. اگر بخواهیم مصرف تولیدات داخلی به معنای واقعی کلمه تحقق یابد باید فرهنگ تولید داخلی در ذهن مردم جا بیفتد.
اگر جهت گیری‌ها درست نباشد به همان بلایی دچار خواهیم شد که برخی کشورها خانواده را برانداختند و شهوات را برپا داشتند. تمرکزدشمنان بر روی  فرهنگ بیشتر از همه جاست. بخاطر همین تاثیر زیادی که فرهنگ دارد. هدف و آماج تحرک دشمنان در زمینه فرهنگ عبارت است از ایمان و باورهای مردم. مسئولان فرهنگی باید مراقب رخنه فرهنگی باشند.

دغدغه های فرهنگی

رخنه‌های فرهنگی بسیار خطرناک است و باید حساس باشند. نمیخواهیم بگوییم همه آسیب های فرهنگی کار بیگانگان است. خودمان هم مقصریم. مسئولان فرهنگی و غیرفرهنگی و کم کاری ها وغلطکاری ها همه تاثیر داشته. اما حضور دشمن را هم در زمینه مسائل فرهنگی نمیتوان فراموش کرد. از روزهای اول انقلاب تا امروز دشمنان همه توان خود را گذاشتند تا مردم را نسبت به پایه های انقلاب بی تفاوت کنند. ایمان مردم را مورد تهاجم قرار دادند. باورهای قلبی مردم را. این را نمیشود انسان ندیده بگیرد.»


این کتاب رو باید چند بار خواند، ریز ریز شد و خوب فهمید ...

دانلود کتاب:
دریافت
حجم: 1.65 مگابایت

دانلود خلاصه کتاب در 16 صفحه :
دریافت
حجم: 556 کیلوبایت
ادامه مطلب...
۲۰ دی ۹۳ ، ۱۹:۳۸ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانشجوی انقلابیـــ

مصاحبه با علامه کورانی :: زمینه سازان ظهور از قوم سلمان هستند/ آیا در روایات ظهور،به داعش اشاره شده است؟

حجت الاسلام علی کورانی عاملی نامی شناخته شده درمیان کشورهای اسلامی و مسلمانان است آن هم به واسطه تالیف کتاب «عصرظهور» است که آن را حدود ۲۰ سال پیش نوشته وطی این سالها به زبان های مختلف ترجمه شده و البته پرفروش. آنچه علی کورانی و کتاب عصر ظهورش را درکانون توجه شیعیان و حتی مسیحیان قرارداده تلاش او در گردآوری و بررسی احادیث مشترک میان شیعه و سنی درباره نشانه‌های ظهورحضرت مهدی(عج) است که ضمن آن به تفسیروتحلیل این احادیث پرداخته وتصویری کلّی از دوران پیش ازظهورحضرت مهدی(ع) ارائه می‌دهد.
استاد علی کورانی هر چند که متولد منطقه جبل عامل در جنوب لبنان است و از علمای لبنان اما به یک دلیل مهم همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی راهی ایران شده و ساکن شهر قم. دلیل به مهمی عصر ظهور و اعتقادش به اینکه آغازحرکت حضرت مهدی(عج) ازمشرق خواهد بود. واین خود بهانه ای شد برای گفتگوی با وی درباره عصر ظهور و نشانه هایش. نشانه هایی چون ظهور داعش در سوریه و عراق که خیلی ها آن را به قیام سفیانی در سوریه (به عنوان یکی از علائم ظهور) منتسب می کنند. هر چند که کورانی چنین ارتباطی را با قطعیت تمام و با تکیه بر دلایلی رد می کند. در ادامه این گفتگو را بخوانید: 

شما همواره به روایاتی اشاره می کنید که آغاز حرکت ظهور را از مشرق زمین می داند.این موضوع دلیل آمدن شما به ایران بوده است؟

بله، ما اعتقاد داریم به ظهور امام مهدی (عج) و اینکه آغاز حرکت ظهورش از سرزمین مشرق شروع می شود و اعتقاد داریم که این حرکت متصل به ظهور حضرت است و این باعث شد که به ایران بیایم. احادیث وارد شده ازاهل بیت (ع) ، قومی را روایت می کند که ازدیارسلمان هستند و ازمشرق قیام می‌کنند و آنها نخستین زمینه‌سازان ظهورهستند. بنابراین من به عنوان یک شیعه که به این احادیث و روایات اعتقاد دارد، معتقدم که انقلاب اسلامی ایران، ازحرکت های زمینه‌ساز برای ظهورامام مهدی(عج) است.

منظورازمشرق زمین ایران است؟

بله ، بررسی های مختلفی درباره این موضوع شده واین موضوع حتی در بین علمای اهل سنت نیزمطرح بوده و آنها هم اعتقاد دارند که یاران امام مهدی(عج) اهل پرچم های سیاه و اهل خراسان هستند.این روایت که آغاز حرکت زمینه سازان ظهور امام مهدی(عج) از سرزمین مشرق وازایران خواهد بود و یاران امام مهدی اهل پرچم های سیاه هستند پیش همه علمای مسلمین معروف است. البته مدتی پیش وهابی ها این موضوع را رد کردند و گفتند که منظور از این نقل ایرانی ها نیستند بلکه صاحبان پرچم های سیاه طالبان هستند و خراسان هم شامل منطقه افغانستان است. وهابی ها با این ادعا های می خواهند از احادیث پیغمبر(ص) فرار کنند. مسئله این است که این حرکت یعنی انقلاب اسلامی ایران فراهم‌کننده زمینه ظهور است. یعنی اتفاقات زمینه‌ساز ظهور امام(ع) با این جنبش آغاز می‌شود. در روایات شیعه آمده است که «امر» امام از مشرق آغاز می‌شود، در روایات سنی آمده است که او از مشرق می‌آید. پس ارزش انقلاب اسلامی به این است که زمینه‌ساز ظهور امام(ع) است.

ادامه مطلب...
۱۹ دی ۹۳ ، ۲۰:۳۲ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانشجوی انقلابیـــ

شرحی بر دعای اللهم ارزقنا توفیق الطاعه + دانلود متن

مقدمه:  

این دعا درسنامه­ی گرانبهایی است که در پیکره نیایش انشاء شده است و آموزندة اوصافی است که مطلوبِ آخرین ذخیره الهی است. آراستگی به فضائل بیان شده در این دعا، برای هر منتظر راستین بایسته است و شاید بتوان گفت که این دعا سرچشمه همة صفاتی است که برای منتظران راستین آن حضرت شایسته می‌باشد.[1]

این دعا آرزوهای امام زمان علیه السلام است که انسان‌ها، توفیق بندگی و دوری از معصیت را پیدا کنند و در راه به دست آوردن یک جامعه ایده‌آل و زمینه‌ساز برای امر ظهور، تلاشی در خود تحسین داشته باشند. دقت در مضامین دعا و عمل به آن، بهترین راه‌ کار جلب رضایت آن عزیز می‌باشد رضایتی که خشنودی خدای متعال را در برخواهد داشت و بهشت قرین پاداش این رضایت خواهد بود.

برای شخص منتظر هیچ ارزشی بالاتر از لبخند رضایت امام منتظَر نیست که با این فرازها محقق می‌گردد. این دعا از مفاهیم عمیق و عالی‌ برخوردار است که گویی درس‌های فرهنگی و اخلاقی بسیار مفیدی را امام زمان علیه السلام در لباس دعا، به منتظرانش آموخته است. درس‌هایی سازنده در بیست و شش فراز که لازمة یک جامعة زمینه‌ساز خواهد بود. به راستی اگر تک‌تک اصناف به صفت مخصوص خود متصف شوند راه برای برپایی گلستان وعده شده برای بشریت، هموار خواهد شد.

منبع دعا   

دعای اللهم ارزقنا توفیق الطاعه دعایی است که منتصب به حضرت حجت علیه السلام است. اولین کسی که آن را نقل می­کند، مرحوم کفعمی در المصباح[2] و بلدالامین[3] است.  ایشان این دعا را در زمره­ی ادعیه مأثوری که نام خاصی ندارد اما فضائل آن مشهور است، ذکر می­کند و دعا را روایت شده­ی از حضرت می­داند.[4]  

برای دسترسی به متن کامل این دعا علاوه بر مفاتیح الجنان[5] می­توانید به منتخب الاثر[6]ِ، آیت الله صافی و مفاتیح نوین[7]، آیت الله مکارم و صحیفة المهدی[8]، اثر الشیخ عیسی الاهری و نیز موسوعة کلمات الامام المهدی[9]، از موسسه الامام الهادی، مراجعه نمایید.

در میان شرحهای فارسی بر این دعا، کلام آیت الله جوادی در کتاب امام مهدی موجود موعود، متمایز از دیگر شرحها است. جناب آقای مهدی نیلی پور، شرح خود بر این دعا را «گلواژه­­های اخلاق در نیایش امام زمان» نام نهاده­اند. نسخه­ای خطی به زبان عربی از مرحوم عبد الله بن صالح السماهیجی متوفای 1135 ق است که در خاتمه­ی کتاب «منیة الممارسین فی اجوبة سوالات الشیخ یاسین» به شرح مختصر این دعا می­پردازد.

دریافت

ادامه مطلب...
۱۹ دی ۹۳ ، ۱۰:۱۸ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
دانشجوی انقلابیـــ

خلاصه کتاب حکومت اسلامی از نظر کتاب و سنت

کتاب حکومت اسلامی

ملاک اسلامی بودن یک جامعه بنابر آیات و روایات و سیره عملی امام علی(ع) _ رسیدن به «منهای فقر» استو جز چنین جامعه ای را «اسلامی» خواندن تجوز است و اگر به ارزش های ابدی اسلامی زیان برساند، جایز نیست.

در مقدمه کتاب می خوانیم: «اگر حکومت، دینی باشد، یک فایده مهم دارد و یک خطر بزرگ. فایده مهم چنین حکومت هایی این است که می توان دین را، و معارف و تعالیم دین را و احکام دین را در اینگونه حکومت ها تعلیم داد، و ترویج کرد و ظاهر شعائر دینی را برپا نگه داشت و نسل ها را به دین توجه داد و با دین و با تعالیم رشد آموز دین تربیت کرد و مردمان دیگر کشورها و حکومت ها را از دین و سیاست دینی و مدیریت دینی آگاه ساخت.

در بخش هایی از فصل نخست این کتاب با عنوان «ویژگی های انسانی» و ذیل عبارت «زندگی، بدون فقر» می خوانیم:

پیامبر(ص) : کسانی که بعد از من حکومت اسلامی تشکیل می دهند، مردمان را دچار فقر و فاقه نکنند (تا از حکومت دینی و مدیریت اقتصادی آن ناامید گردند...و) به سوی کفر و بی اعتقادی سوق داده شوند.

دریافت کتاب

:. خلاصه کاری از جنبش عدالتخواهی می باشد .:

اطلاعات بیش تر در ادامه مطلب ...

ادامه مطلب...
۱۸ دی ۹۳ ، ۲۳:۰۵ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانشجوی انقلابیـــ