کار رسانه ای همیشه برای دانشجویان جذاب بوده و بر همین اساس نشریات دانشجویی به عنوان بازوی اصلی رسانه ای تشکل های دانشجویی از اهمیت بسزایی برخوردار بوده اند.

تمامی تشکل های دانشجویی و نهادهای فرهنگی به دلایل گوناگون اقدام به انتشار هفته نامه ها،ماه نامه ها و… می نمایند و در تلاش هستند در این باره علاوه بر اینکه اقدامات خود را به اطلاع سایر دانشجویان برسانند بتوانند در فضا سازی دانشگاه نیز سهم بیشتری از جریان اطلاعات به دست بیاورند و مخاطبین بیشتری را جذب نمایند.

هدف هر رسانه ای،چه ملی و بین المللی و چه در سطح دانشگاه جذب مخاطبین بیشتر است،بر همین اساس است که رسانه های بزرگ هزینه های بالایی را صرف می کنند تا بتوانند بیشتر دیده شوند و بالطبع بیشتر تاثیر بگذارند.این مهم مستلزم کار دقیق و علمی بر روی مخاطبین است. اساساً تا فهم درستی از مخاطب به دست نیاید و رسانه ها نتوانند ویژگی های خاص مخاطبین هدف خود را به درستی شناسایی کنند،اقدامات رسانه ای و تبلیغی آنها ناقص خواهد ماند.مخاطب شناسی یکی از اصول اصلی مدیریت رسانه است که نیازمند است که مدیران رسانه ای با دقت بسیار به آن دقت و توجه نمایند چرا که با درک درست از مفهوم مخاطب و تقسیم بندی های آنها و شناسایی درست گرایش های مخاطبین هدف می توان میزان تاثیر گذاری یک رسانه ای را بسیار بالا برد.

لینک دانلود


لینک دانلود کمکی