blog.ir بایگانی خرداد ۱۳۹۴ :: تُــــرابـــــ :. یک دانشجوی اِنقلابیـــ

یا لَیتَنی کُنتُ تراباً | وبلاگ یک دانشجوی انقلابیـــ

۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

احکام روزه مطابق با فتاوای حضرت آیت الله العظمی خامنه ای

 در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR مجموعه احکام روزه را که برگرفته از کتاب رساله آموزشی رهبر انقلاب است، منتشر می‌نماید.
 

در این مجموعه‌ی آموزشی، علاوه بر موارد موجود در رساله‌ی «اجوبة الإستفتائات»، استفتائات جدید نیز اضافه و از جزوه‌های دروس خارج فقه معظّمٌ‌له نیز بهره گرفته شده است، تا بر غنای آموزشی مجموعه،‌ بر طبق اسلوب و بیان معظم‌له اضافه شود.

شایان ذکر است که دفتر استفتائات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای این رساله‌ی آموزشی را تأیید و عمل به آن را مجزی اعلام کرده است. آنچه در زیر می‌آید "دروس پنجاه‌وهشتم تا شصت‌و‌پنجم" جلد اول رساله‌ی آموزشی است.

دریافت
عنوان: رساله آموزشی روزه
حجم: 490 کیلوبایت
۲۷ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانشجوی انقلابیـــ

شصت گام تا داستان نویسی

دنیا پر شده است از انواع وسایل ارتباطی. از رادیو و تلویزیون گرفته تا ماهواره و اینترنت. هرکدامشان هم کلی راه بلدند برای جذب مخاطب و بعد هم خوراک فکریشان را به خورد آ نها می دهند. در این میان، کتابها خیلی مهجور واقع می شوند. البته خوشبختانه رویکرد مجددی به خصوص در بین قشر نوجوان و جوان نسبت به گروهی از کتابها ایجاد شده است که اغلب داستان، رمان و یا شعر هستند. مجموعه حاضر سعی دارد با آموزش نکات پایه در عرصه داستان نویسی، به ویژه داستان کوتاه؛ زمینه را برای دست به قلم شدن استعدادهای پنهان و ناشناخته فراهم سازد. پیش از هر چیز باید کمی درون خود را واکاوی کنید برای دستیابی به دو ویژگی مهم، یعنی تلاش و پیگیری...
برای شما کتابی در این قسمت جهت دانلود می گذاریم تا شما را برای قلم به دست شدن کمک کند.

دریافت فایل pdf با حجم:1.28  مگابایت

 

منبع: بچه های بهشت

 

" الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ. وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ "
۱۸ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانشجوی انقلابیـــ

کار باید تشکیلاتی باشد – قسمت اول+اینفوگرافیک

هیچ کاری بدون تشکیلات پیش نمی رود. انقلاب اسلامی ایران هم بدون تشکیلات پیش نرفت و پیروز نشد.
۶۰/۱۱/۲۷

بدون سازمان دهی، بدون تشکیلات، مدیریت امکان ندارد و کار هم پیش نمی رود.
۸۹/۴/۲۰

باید توجه داشته باشید که در همه کار ساز و کار تشکیلاتی و اداری نقش مهمی دارد. این نه به معنای گم شدن در هفت توی بروکراسی و دیوان سالاری است بلکه به معنای بودن تشکیلات، بودن مسؤول و
وجود یک مرکز فکر است.
۸۷/۲/۱۴

هر آنچه که یک جمع متعهد صاحب اندیشه و هنر را دور هم جمع کند و بتواند مثل نخ تسبیح این ها را مجتمع نماید یکی از بزرگترین رحمت ها و نعمت های الهی است.
۸۱/۱۱/۸

تشکل ها می توانند مصونیت بخش باشند؛ می توانند دانشجو را از افتادن در گرداب های مختلف و منجلاب های مختلف نجات بدهند و حفظ کنند.
۸۷/۹/۲۴

باید از تجربه و علم و تخصص دیگران استفاده کرد.
۷۰/۳/۲۸

۰۹ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانشجوی انقلابیـــ

جزوه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی - وحید جلیلی

جزوه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی 

وحید جلیلی (سردبیر نشریه راه) 

 آسیب شناسی نیروهای انقلاب

سؤال همیشگی: چه کار باید کرد؟! چه می‌شود که ما ده‌ها هزار پایگاه و جلسه و تشکل و تجمع منتسب به انقلاب و ولایت و حزب‌الله و امثال این‌ها داریم و سالانه صدها میلیارد تومان پول دارد به نام فرهنگ و مقابله با تهاجم فرهنگی توی این کشور خرج می‌شود، این همه هم وقت گذاشته می‌شود، ولی اوضاع این است که هست، یعنی جماعتی که کمّاً و کیفاً از ما کمترند، می‌شوند علمدار فرهنگ و علم و هنر در این کشور و ما همیشه در موضع انفعال و ضعف قرار می‌گیریم. این یک سؤال جدی است که باید به آن توجه کنیم.

ادامه مطلب...
۰۹ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانشجوی انقلابیـــ

کتاب «هنر، دین، تجدد» از استاد میرباقری منتشر شد

این کتاب دارای گفتارهایی از جمله هنر قرآنی، ارزش‌های بومی و هنر هالیوودی، مبانی شعر مذهبی، امکان یا عدم امکان هنر دینی و هنر غیر دینی، فرهنگ و نظام شهرسازی و ... است.

از جمله مباحث این نوشتار به چیستی هنر از منظر قرآن، هنر در بستر نور یا بستر ظلمت، عبودیت انسان، نمود هنر دینی، توجه به الگوی هنری دعای ابوحمزه ثمالی، اسارت و پریشانی انسان، نمود هنر مدرن می‌پردازد.

استاد میرباقری در این کتاب چیستی هنر از منظر قرآن کریم و کارکردهای اجتماعی هنر را بررسی کرده و در ادامه به هنر و تحولات اجتماعی تا شهرسازی و نظامات شهری می‌رسد.
استاد میرباقری

ادامه مطلب...
۰۶ خرداد ۹۴ ، ۱۵:۴۴ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانشجوی انقلابیـــ

خلاصه "کتاب منهای فقر" علامه محمد رضا حکیمی

این جزوه توسط مجمع عدالتخواه رفسنجان تولید شده است.

منهای فقر استاد علامه حکیمی

خلاصه ای از کتاب منهای فقر قطع A5

منهای فقر

۰۶ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانشجوی انقلابیـــ

جزوه: گزیده‌ای از نامه‌های نهج البلاغه

“ما مفتخریم که کتاب نهج البلاغه  که بعد از قرآن بزرگترین دستور زندگی مادی و معنوی و بالاترین کتاب رهایی بخش بشر است و دستورات معنوی و حکومتی آن بالاترین راه نجات است، از امام معصوم ما است.” این سخنان قسمتی از وصیتنامه الهی-سیاسی امام خمینی می‌باشد که در آن به نهج البلاغه میپردازند.

نهج البلاغه که مجموعه ای است از سخنان، نامه ها و حکمتهای حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در بردارنده مجموعه معارف برای خودسازی و جامعه سازی، عرفان و جهاد، دنیا و آخرت و میتواند در کنار قرآن بهترین دستور برای آنهایی باشد که در تلاشند تا اسلام را بدون پیرایه‌ها و زنگارهایی بفهمند که از سر جهل ها و تعصبها و دشمنیها در طول سالیان سال برخلاف منظومه حقیقی اسلام بر آن اضافه شده است.

از این رو  برای رجوع علاقه مندان به نهج البلاغه گزیده‌ای از نامه های حضرت علی(ع) را در یک جزوه گردآوری کرده تا این جزوه فتح بابی باشد برای آنها که تا کنون به این کتاب گرانقدر رجوع نکرده و قطره ای باشد از دریای شیرین معارف و دستورات زندگی مادی و معنوی و فردی و اجتماعی که در این کتاب شریف آمده است؛ به امید اینکه مطالعه کنندگان از این جزوه پا را فراتر گذاشته و خود را با این بالاترین راه نجات پس از قرآنن کریم متصل کنند



مناسب برای مطالعه در رایانه(قطع آ۵)

مناسب برای چاپ(فرمت کتابی)


منبع:جنبش عدالتخواه دانشجوئی

۰۶ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانشجوی انقلابیـــ

جزوه دانشجوی انقلابی

مرتضی فیروزآبادی مدیر شبکه تحلیلگران تکنولوژی ایران (ایتان) در سخنرانی‌ای در دانشگاه صنعتی شریف به موضوع باید و نبایدهای دانشجوی انقلابی پرداخته است.

وی با سه مقدمه سخنان خود را آغاز می‌کند که اولی آرمان داشتن دانشجوی انقلابی و دیگری اعتقاد به عملی نشدن این آرمان هاست. مقدمه سوم از نظر او باور به حلال بودن روحیه انقلابی در رسیدن به اهداف و آرمان‌ها است.

وی سپس به منابع الگوی انقلابی و کشف آن‌ها می‌پردازد و شناخت آن‌ها را بسیار مهم توصیف می‌کند.

آسیب‌شناسی فضای فعالان حزب الله موضوع دیگری است که مورد توجه فیروزآبادی قرار گرفته است و ذیل این عنوان به سه آسیب عمده اشاره می‌کند. قربانی شدن برای خودسازی، آینده نگری بیش از حد، و مدرک زدگی این آسیب‌های سه گانه هستند.

ادامه مطلب...
۰۴ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانشجوی انقلابیـــ